145. Få oppmerksomhet på Facebook
Dec 15, 2021
Er Facebook ut eller INN?
Det har vært mye støy rundt Facebook i det siste, men jeg vil si at kanalen er like hot som før.
Du kan elske Facebook og bli god der eller du kan droppe den som markedsføringskanal. Men irriter deg ikke over endrede algoritmer eller nye spilleregler.
Av alle markedsførings-verktøy jeg har testet - INGEN er så effektive som Facebook. Og Facebook har vært helt sentral i oppbyggingen av Gry Sinding som brand og grunnen til at vi har fått over 5,000 kunder.
Facebook gir oss muligheten til å lage vårt eget lille «mediahus» og det om hva vi brenner for:
helt GRATIS.
Den største utfordringen da er at det er så mange som er på Facebook. Det er et pluss selvfølgelig fordi det betyr at det er mange du kan nå. Men det er også utfordrende fordi det er mange der ute som vil ha brukerens oppmerksomhet.
En av de største utfordringene jeg ser blant mine grunder-kunder er at jobben som «Markedsfører» ikke får stor nok plass i jobb-hverdagen. Og at de ikke vet hvordan de skal bruke verktøyene de er på.
Vil du ha inngående kunnskap om hvordan få mer Facebook engasjement? bli med på vår workshop
Facebook bestemmer hvor mange følgere eller venner som får se det du legger ut. Det er en matematisk formel som ligger til grunn. Hver post får en score og den scoren kan DU påvirke. Jo høyere score du får – jo flere ser dine innlegg på Facebook.
Den delen DU påvirker handler om hvilket engasjement du klarer å skape når folk ser posten din. Engasjement oversettes til hvor mange som liker, ser – og særlig:
Deler og kommenterer på det du gjør.
Jo flere som engasjerer seg og jo mer du bidrar til interaksjon, jo høyere score får du. Og jo flere vil Facebook dele posten din med som «belønning».
Skal du bruke Facebook for å bygge deg som brand og promotere og selge dine tjenester og produkter – så må du lære deg det grunnleggende for å få engasjement.
I dagens podd går jeg igjennom hvordan du får oppmerksomhet på Facebook.
Hva du skal poste, når du skal poste, og hvordan du skal få flere til å se det du lager.
Og vil du gå mer i dybden så bli med på workshopen. Her deler jeg med deg eksempler på hva som fungerer akkurat nå.
Og ikke minst: Det nye hotteste Facebook Stories, Facebook lister og selvfølgelig Facebook LIVE –
Hva lærte du?
Takk for du sjekket ut denne episoden av GrunderKanalen! Så - hva lærte du?
Om du fikk verdi ut av denne kan du please dele den på Facebook og sende den til en venn som trenger litt motivasjon og inspirasjon?
Andre kommentarer eller innspill?
Kan du være så snill å ta deg noen sekunder og gi din rating på iTunes og legge inn en kommentar hva du synes om GrunderKanalen?
Betyr mye for meg å få tilbakemelding fra deg – for å gjøre podcasten bedre og kunne nå ut til flere kule folk som deg. Tusen takk!
Og ikke glem å abonnere på iTunes så du får nye episoder inn automatisk – klikk her for å abonnere på GrunderKanalen iTunes
Usikker på hvordan legger inn rating & kommentar i iTunes? Her er "oppskriften"