207. Den nye gullgruven: Instagram stories

Dec 15, 2021

 

Instagram stories ses pĂ„ av mange (inkludert meg) – som den nye gullgruven for oss smĂ„ business eiere.

Dette er ikke plassen for i hovedsak Ä fÄ nye fÞlgere, men en genial mÄte Ä bli bedre kjent med de du allerede har.

Og til syvende og sist, for Ä fÄ de over pÄ din email liste. Slik at du kan jobbe med de som er virkelig seriÞse og velger deg som sin leverandÞr.

Du bygger LIKER, KJENNER og STOLER pÄ faktoren her sÄ utrolig mye fortere enn noen andre plasser.

Bare tenk pĂ„ hvor utrolig perfekt vĂ„r FEED er – de fleste er sĂ„ perfekte at du IKKE stoler pĂ„ de i det hele tatt. Om du ikke tar deg tid til Ă„ lese hva de skriver da.

I feeden kan du vÊre spontan og bygge et reelt forhold til fÞlgerne dine. Det er der jeg virkelig fÞler jeg skjÞnner hva som skjer hos deg og hvordan du ogsÄ virkelig har det.

SĂ„ – hvor ofte legge ut en story?

5-6 ganger om dagen.

YES – om du skal komme Ăžverst i feeden hos dine folk sĂ„ mĂ„ du vĂŠre aktiv.

Men hallo – om dette er businessen din? SĂ„  er det sĂ„ verdt det.

VÊr der 5-6 ganger hver dag. OM og kun OM dette er et av verktÞyene dine for Ä nÄ dine business mÄl.

 

Hvorfor ELSKER jeg Instagram Stories?

Eller stories i det hele tatt?

Fordi du kan kommunisere med folk pĂ„ en nĂŠr og behagelig mĂ„te. Virkelig bli kjent. Ikke en fĂžlger, ikke en fan – men en virkelig venn – en slags venn i hvert fall.

Her er mine mÄter Ä fÄ fÞlgere til Ä bli «slags venner» - deretter fÄr de beste til Ä bli kunder.

Vi driver fremdeles en business – bare med de beste drþmmekundene.

Hva skal du dele pÄ Instagram stories?

  • Hvem er du? SĂ„nn egentlig? Her deler du fra livet ditt, med ting som andre kan kjenne seg igjen i.

  • Undervisning eller Underholdning – vĂŠr en inspirasjon og her har du noe Ă„ dele du tror din drĂžmmekunde trenger. Det er denne kategorien de fleste elsker.

  • Ha en dialog – fĂ„ folk til Ă„ snakke med deg. Sende deg spĂžrsmĂ„l. Del om en bok du har lest, eller et produkt du er sĂ„ fornĂžyd med. FĂ„ folk til Ă„ sende deg meldinger.

  • Samhandling – jeg vet – et ord jeg ikke engang vet hva betyr 😂
    Du vet sĂ„nne «stickers»? Polls og spĂžrsmĂ„l – DE er gull. Instagram elsker at du bruker de, og jeg ogsĂ„. Har du swipe up? Awesome – om ikke: Bruk POLLs om du har business konto. Kanskje grunnen som fĂ„r meg over pĂ„ business konto?

  • Konverteringer gjelder fremdeles. Skal de beste «slags venner» bli kunder, gjĂžres det over email og gratistreninger. Ikke pĂ„ Instagram. Promoter gratistreninger eller noe de mĂ„ gi emailen for Ă„ fĂ„ av deg. Swipe up eller send meg en DM :) nĂ„r du gir de wow kunnskap – da fĂ„r du dine beste kunder fra Ă„ vĂŠre en fĂžlger til en som er villig til Ă„ ta action.

NÄr jeg finner noen jeg fatter interesse for gÄr jeg med en gang til «Highlights». Der er det lurt at du har kategorier som du har valgt skal kjennetegne deg og brandet ditt. Det trenger ikke vÊre bare business. Jeg driver ikke med reisebusiness eller familie business. Mine beste Highlights er familie, venner og reiser.

Du finner ogsĂ„ eventer som jeg driver selv, eller er pĂ„ for Ă„ lĂŠre – noe som viser hvem jeg er og hva jeg stĂ„r for. Og selvfĂžlgelig ser du mine beste kunder. Det er ogsĂ„ ren inspirasjon.

Lag deg selv noen kategorier slik at folk kan bli fort kjent med deg.

Hvorfor er IG stories en gullgruve: Det er der vi henger nÄ og vi velger om vi digger deg eller ikke.

Bli kjent faktoren er enorm – og stole pĂ„ faktoren likesĂ„ – det er her vi bestemmer oss.

 

0 people
are viewing this site
0 people
viewed this page
in the last