239: Utfordre deg selv

Dec 15, 2021

 

Hvordan du blir kreativ og skiller deg ut og rocker i disse virustider : )

 

SĂ„ hvordan markedsfĂžrer du deg i nedgangstider? Her er en oppsummering til deg:

NOEN MINDSETS SOM ER LURE Å HA

1. Behold roe – og ikke gjĂžr det verre med Ă„ ikke gjĂžre noe.
Det vil kanskje vÊre stillstand en stund, men sÄ etter en nedtur er det garantert en opptur. SÄ hold fokus pÄ i dag og fremtiden

2. Forhold deg til fakta og for all del ikke involver deg i drama.
Folk kan bli redde, men Ă„ grue seg til ting som kanskje ikke skjer er unĂždvendig slĂžsing med energi.

3. VĂŠr ekstremt nĂžye hvem du henger sammen med.
Er du sammen med VG eller nyhetene er det garantert du vil fÄ inn «dramaqueen» av hÞyeste orden, og hvem som helst kan bli redd og bekymret. Det gjelder ogsÄ FB og Instagram. VÊr supernÞye med Ä gjÞre morgenrutinen slik at du er positiv og fremtidsrettet. Og heng sammen med gode folk som lÞfter i levende livet OG blogger/podcaster/kurs.

4. Alle nedturer har noe positivt med seg – se etter det mens det stĂ„r pĂ„

5. Nedgangstider er tid for Ă„ tenke annerledes - sĂ„ flekse kreativitetsmusklene dine og vĂŠr den som ser etter tre lĂžsninger. Alltid.

6. Ha fokus pĂ„ det langsiktige perspektivet. 

Ja – du er kanskje pĂ„ en nedtur nĂ„, men ta action hver dag for fremtiden. Det du gjĂžr nĂ„ vil kanskje fĂžrst ses om 90-120-15 dager, men det vil skape resultater for fremtiden, sĂ„ gjĂžr de riktige tingene.

7. Invester i deg selv – lĂŠr nye ting og se etter hvor du kan utvikle deg for Ă„ mĂžte fremtiden. 

Markedet vil alltid vĂŠre i endring og er du forberedt vil du vĂŠre den som vinner.

8. VĂŠr den de velger – folk bruker fremdeles penger i nedturer. Bare mindre.  De vil vĂŠre mer kritisk enn vanlig sĂ„ svar pĂ„ hvorfor de skal investere nĂ„. Og kanskje de bare utsetter den beslutningen enda litt tid. Er du foran dem – vil de komme til deg nĂ„r de er klar.

Akkurat nĂ„ kan du fĂ„ hjelp og fĂ„ med deg 4 gratis-treninger hvor du fĂ„r coaching i Ă„ snu en nedtur til nye muligheter:  grysinding.no/coaching 

 

HVORDAN ENDRE MARKEDSFØRINGEN DIN I NEDGANGSTIDER


All markedsfĂžring handler om drĂžmmekunden og det er bare for deg Ă„ sette deg inn i drĂžmmekundens nye realitet. Hva tenker de?

Hva fÞler de? Hva er viktig for de nÄ i denne situasjonen. Har de endret adferd? Har de fÄtt nye utfordringer? Er du i hodet pÄ DK og markedsfÞrer til henne der hun er nÄ: da er du «good to go»!

1. Endre strategier

Har du mye fysiske eventer og seminarer nÄr det er redsler for smitte, sÄ er det kanskje lurt Ä endre produktet tilet onlinekurs? Tenk nytt og se hvordan du kan hjelpe drÞmmekunden med utfordringen, men ved Ä levere pÄ en annen mÄte?

2. Visjoner blir mindre viktig enn tidligere – er folk i nedadgĂ„ende tider har de mer enn nok med Ă„ se frem til fĂžrste opptur. 

Fokuser mer pĂ„ hverdagslivet i markedsfĂžringen din enn de store drĂžmmene i fremtiden. Hvordan skal drĂžmmekunden komme seg igjennom denne nedturen er kanskje mer det hun tenker pĂ„ enn 1-2 Ă„r frem i tiden. Men det kommer helt an pĂ„ om nedturen pĂ„virker henne – sĂ„ husk Ă„ se det fra drĂžmmekundens perspektiv.

3. VĂŠr den som gir mest verdi ! Er du foran drĂžmmekunden vil hun komme nĂ„r hun er klar. 

For nedturen tar slutt – da er det deg hun velger. For hva om kunden ikke vil investere nĂ„? Har du et produkt som er det fĂžrste som kunden vil stoppe, for eks. reiser/ferie i disse smittetider, er det viktig at du endrer strategiene dine, men stopp ikke markedsfĂžringen. Inspirer henne til Ă„ reise nĂ„r denne nedturen er forbigĂ„tt.

4. Tre grunner til hun ikke vil kjĂžpe av deg

Du bruker alltid de tre grunnene for at du blir valgt ,og de tre grunnene for at de ikke vil kjĂžpe av deg i markedsfĂžringen – men det har kanskje endret seg med nedturen og er mer dagsaktuell. Ha klart for deg hennes motforestillinger og innvendinger slik at du kan adressere de. Kanskje det er bare en redsel hun har som du kan gi henne et nytt perspektiv pĂ„?

5. Øk konvertering pĂ„ allerede interesserte og eksisterende kunder 

Detaljer teller enda mer i nedgangstider. Du skal mÄle tallene dine med stor interesse nÄ slik at du kan Þke konverteringen. Tallene dine gir deg en indikasjon pÄ hvor du kan gjÞre det bedre. Er det noen emailer eller poster som er mer populÊre enn andre? Da er dette et tema kunden er mer interessert i akkurat nÄ.

6. En til en OppfĂžlging 

Vi har allerede fÞr denne nedturen sett at 1-1 oppfÞlging blir mer og mer viktig. SÄ vÊre i kommentarfeltet, ta opp telefonen og ring folk. Send de en DM eller en videosnutt sÄ de fÞler seg sett og forstÄtt. Vi mÄ fokusere pÄ mennesker og ikke «fÞlgere», og det er bare mer og mer viktig for salget ditt.

Til slutt: Nedturen endrer seg til en opptur

Fortsett markedsfĂžringen og vĂŠr den som inspirerer, er positiv og raus. Ingen liker dramaqueens og sure gubber.

SĂ„ vĂŠr den som de kommer for til Ă„ bli lĂžftet opp og frem. 

Det er alltid de som tar av i nedturer – velg Ă„ tro (VITE) at det er DEG.

Og fĂ„ hjelp og fĂ„ med deg 4 gratis-treninger hvor du fĂ„r coaching i Ă„ snu en nedtur til nye muligheter:  grysinding.no/coaching 

0 people
are viewing this site
0 people
viewed this page
in the last